علل رکود جلسات شورای معلمان و راهکارها

۱٫ عدم باور برخی از مدیران به تأثیر شورا

۲٫ عدم برنامه ریزی و کم محتوائی جلسات (نداشتن دستور جلسه و آماده نبودن مدیر)

۳٫ عدم اداره صحیح و مؤثر جلسات

۴٫ عدم رعایت نظم و انضباط از سوی برخی از مدیران

۵٫ مناسب نبودن زمان و مکان برگزاری جلسه

۶٫ عدم ارائه گزارش از اقدامات انجام شده و نتایج بدست آمده در جلسات شورا

۷٫ عدم توجه به توانایی معلمان و متکلم الوحده بودن مدیر

۸٫ عدم وجود وسایل پذیرایی و جاذبه های لازم برای تشکیل و ادامه جلسات

و می توان اضافه نمود که :

۱٫ عدم باور بعضی از معلمان به تأثیر حضور آنان در جلسات

۲٫ عدم وجود انگیزه و رغبت کافی در معلمان برای شرکت در جلسات

۳٫ مشغله معلمان به دلایل مختلف اقتصادی

۴٫ عدم نظارت لازم از سوی ادارات در خصوص تشکیل و کیفیت جلسات

۵٫ عدم نتیجه گیری محسوس از تصمیمات جلسات در روند آموزش و پرورش آموزشگاه

۶٫ عدم تمایل به کار گروهی و گرایش به فرد گرایی در مدارس

پیشنهاداتی در کیفیت بخشی جلسات شورا :

۱٫ شرکت کنندگان در جلسات فرصت داشته باشند که در تهیه دستور جلسات شرکت کنند .

۲٫ تسهیلات لازم و کافی و راحت پیش بینی شود .

۳٫ زمان و مکان مناسب انتخاب شود .

۴٫ افراد فرصت بیان نقطه نظرات خود را داشته باشند .

۵٫ نظر افراد در تصمیمات ملحوظ شود .

۶٫ از وسایل سمعی و بصری مناسب استفاده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *